Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 19.08. 2017
Dnes má svátek Ludvík
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Ochrana velkých primátů - EAZA Ape Campaign 2010/2011

4. 01. 2011 | ZOO Ústí nad L.
Zoologická zahrada Ústí nad Labem se zapojila do celoevropské kampaně, kterou v září 2010 na svém výročním zasedání v italské Veroně vyhlásila Evropská asociace zoologických zahrad a akvárií (EAZA). Tato kampaň, v pořadí již devátá, je věnována velkým primátům. Důvodů, proč si EAZA vybrala právě tato zvířata, je hned několik:

1. Velcí primáti čelí hrozbě lovu, odlesňování a chorob. Bez naší pomoci tyto nádherné symboly živočišné říše vyhynou.

2. Mnoho lidí nezná problematiku ohrožení těchto zvířat a naléhavost jejich ochrany pro budoucnost existence jednotlivých druhů.

3. Člověku nejbližší savci potřebují naši pomoc, což lze uskutečnit rozšířením povědomí o problémech, které snižují početní stavy ve volné přírodě a které jsou zoo-usti-nad-labem-nunakzpůsobeny právě lidmi.

4. Ekosystém tropického lesa je pro člověka nepostradatelný, proto je naším morálním závazkem postarat se o charakteristická zvířata tohoto prostředí.

5. Právě primáti si vysloužili své místo v tvorbě struktury lesa jako jeho udržovatelé a roznašeči mnoha rostlinných semen, tím hrají důležitou roli v celém ekosystému.

6. Do projektu bylo zařazeno šest druhů lidoopů a 16 druhů gibonů, přičemž téměř většině již byl přidělen status „ohrožen“ nebo „kriticky ohrožen“.

7. Kampaň představí způsoby, kterými můžeme pomoci zvýšit šance na přežití velkých primátů a nechat za sebou trvalou změnu jejich ochrany.

8. S pomocí zoologických zahrad a akvárií EAZA budou realizovány projekty, které podpoří kampaň a umožní dosažení jejích hlavních cílů.

9. Ochrana těchto druhů je finančně náročná, proto vznikla iniciativa „The 3333 Challenge“, kde se účastníci snaží získat finanční prostředky do fondu EAZA na konkrétní projekty.

10. Zkušenosti z předešlých ročníků zužitkují zoologické zahrady a akvária EAZA k úspěšnému splnění stanovených cílů v projektu na ochranu velkých  primátů.

Cílem této kampaně je zvýšit ochranu životního prostředí a snížit úbytek přirozených biotopů, snížit tlak na velké primáty a jejich životní prostředí, omezit lov a obchodování s nimi. Dále získat jeden milion euro pro zřízení trvalého fondu, který bude průběžně poskytovat finanční podporu aktivitám na ochranu velkých primátů. Kampaň zahrnuje 6 druhů lidoopů a 16 druhů gibonů.

Ústecká zoologická zahrada je chovatelem pouze dvou ze zmíněného počtu druhů, kterých se týká tato kampaň, jedná se o gibona bělolícího a orangutana bornejského.

Jak se ústecká zoo zapojí do této kampaně?

Veškeré aktivity jsou připraveny od 3. ledna 2011 – rozeslání tiskové zprávy médiím, prezentace kampaně na webových stránkách zoo a zaslání informací všem typům škol s možností zapojit se do připravených forem spolupráce.

A) aktivity pro návštěvníky


1) Informace o kampani budou k dispozici na vzdělávacích panelech umístěných v zoologické zahradě.

2) Zábavné soutěžení s kvízem pro všechny dětské návštěvníky, které se bude konat během akce Jarní prázdniny v zoo od 28. února do 6. března 2011. Každý účastník bude na závěr odměněn drobným dárkem souvisejícím s kampaní.

3) Dne 23. dubna 2011 proběhne Den Země v zoo, program bude zaměřen na téma kampaně a zapojí se do něj děti všech typů škol.

4) Během prázdnin (červenec – srpen 2011) bude vyhlášena fotografická soutěž, snímky se budou týkat orangutanů a gibonů. V září 2011 bude v pavilonu exotária připravena výstava soutěžních prací.

5) Na webových stránkách zoo budou zábavnou formou prezentovány informace o kampani, „prostředníci“ budou ústečtí orangutani.

B) aktivity pro školy

Aktivity jsou rozděleny podle věkových kategorií dětí a jednotlivých typů škol:

Mateřské školy
1) Vyhlášení výtvarné a tvůrčí dílny „Hop a je tu 3D lidoop“ - vytváření figur z libovolného materiálu v trojrozměrném provedení.

Základní školy
2) Vyhlášení projektových dnů pro školy Ústeckého kraje na téma kampaně, děti si samy připraví informační stanoviště formou posterů, prezentací, soutěží, vhodných aktivit apod. Realizace a představení projektů veřejnosti se uskuteční v areálu zoo dne 23. dubna 2011 u příležitosti Mezinárodního dne Země.

3) Vyhlášení soutěže na zpracování tématu formou společného vystoupení dětí v taneční, pěvecké nebo literární podobě (poezie, bajky, pohádky), prezentace jednotlivých vystoupení se uskuteční opět 23. dubna 2011 u příležitosti Mezinárodního dne Země.

4) Vyhlášení soutěže o nejoriginálnější doplnění bubliny k fotografiím orangutanů, které budou k dispozici na webových stránkách zoo.

5) Nabídka výukového programu na téma lidoopi, jehož součástí je úvodní prezentace v programu PowerPoint a pracovní listy pro samostatnou práci s využitích druhů chovaných v zoo. Tento výukový program je určený pro žáky 2. stupně ZŠ a jako jediný bude zpoplatněný.

Střední školy
6) Vyhlášení soutěže pro střední školy a odborná učiliště o nejlepší zpracování plakátu na téma kampaně. Všechny zaslané práce budou představeny a oceněny u příležitosti Mezinárodního dne Země 23. dubna 2011.

Zdroj: ZOO Ústí nad Labem

Veronika J.
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Ochrana velkých primátů - EAZA Ape Campaign 2010/2011:

Ochrana velkých primátů - EAZA Ape Campaign 2010/2011
Ochrana velkých primátů - EAZA Ape Campaign 2010/2011
 
Čtěte také



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !